En Verden af Tårer Wikia
Advertisement

To hastige skridt og et hop, et sværd bliver svunget, men lyden af stål der rammer kommer ikke, manden som fører sværdet lander på benene og prøver at lokalisere sin fjende i støvskyen som hvirvler omkring efter at fjenden havde undveget sværdet som blev svunget efter ham. Lyden af løbende fødder afslører ham og sværdføreren slår igen ud efter lyden, men rammer ikke. Kort efter vælger han at trække sig tilbage og venter til at sandet lægger ned, en vovet taktik når man er i kamp mod en skytte. Omkring dem sidder en stor menneskemængde og venter spændt, en enkelt fuld mand rejser sig og råber ned til kombattanterne "BUUUUH!" han slår armene op og falder kort efter ned i sit sæde igen, og stilheden fortsætter. Det tykke tæppe af sand får lagt sig og afsløret skytten som står med sin bue trukket, parat til at lade pilen finde vej til sit mål. Han slipper pilen og den rammer sværdkæmperen i skulderen, men den går ikke igennem, en rund trækugle forrest på pilen gør at den preller af. Manden med sværdet smider det i sandet og et råb forlader hans læber. Kampen er ovre, og publikum klapper og hujer.

Det er tre dage siden at Kireliaen IIshi fra byen Selt blev kidnappet. Der havde over de sidste tre måneder været rapporter om mord på Kirelii, men det er første gang at man havde set en reel kidnapning. På aftenen havde borgerne forventet regn, men ingen kom. Det forsikrede dem om, at hun var i live, og derfor blev en eftersøgning sat i gang. Selt var en mellemstor by, og havde derfor mulighed for at stable en turnering på benene. Vinderne af turneringen, som gik ud på både problemløsning, kamp og diplomatiske egenskaber ville få overdraget skibet Søgeren som de ville skulle bruge til at finde og redde Iishi

I dag var første dag af turneringen, og byens vismand, Bestor, havde inviteret fra nær og fjern, med løfter om at alt hvad gruppen ville finde af værdier og genstande i deres søgen på Iishi ville være deres egne. Mange kom til med drømme om at være kaptajn på deres eget skib, andre kom med drømme om eventyr, og en enkelt eller to havde i sinde at redde Iishi i håb om at kunne være ridderen på den hvide hest eventyreren på det træbrune skib som reddede Kireliaen og efterfølgende giftede sig med hende.

Her starter vores historie også, I byen Selt, hvor en helt speciel gruppe eventyrlystne personligheder havde tilmeldt sig Selts turnering for at bringe kireliaen tilbage.

Advertisement