En Verden af Tårer Wikia
Advertisement

Mødet med Ignis og eventyret på Kludz.

Mission: Efterforsk den solcirkel som skulle være på øen Kutz og find en forklaring på vulkanens ustabilitet.

Vores eventyr starter allerede på det åbne hav, hvor vi møder en handelsmand. Fra hans overraskende store tømmerflåde solgte han diverse genstanden, men hans mest værdifulde varer var stjernestøv. Vi fik dog ikke skaffe os noget af dette stjernestøv, da der opstod nogle gnidninger mellem os og handelsmanden. Vi endte med at drage tomhændede derfra mens der blev udvekslet diverse trusler og ukvemsord.

Herefter gik turen dog direkte mod Kutz, hvor vi efter lidt diskussion endte med at ligge til i den gamle havn ved foden af vulkanen. Her blev vi dog mødt at 5 firelementals som, kort forinden var blevet slynget ud af vulkanen og landet på broen. Efter at have kæmpet os igennem dem bliver vi for alvor opmærksomme på, hvor ustabil vulkanen er.

Vi sætter derfor kurs mod solcirkelens tilholdssted, og finder efter en god dags vandring frem til cirklen. Her får André ved hjælp af sin charme adgang til cirklens inderste kammer her måder han Ignis, et oldgammelt væsen som bor i vulkanen. Det viser sig at han har informationer om fjendens næste træk, men han vil kun dele dem med os hvis vi hjælper ham.

Efter lidt diskussion frem til og tilbage går vi med til at hjælpe Ignis. Det viser sig nemlig at det også vil skabe ro omkring vulkanen – i forhold til udbruddene.

Vi begiver os derfor afsted for at finde en månesten til Ignis. Da vi ved at der også findes en gruppe af Måne druider på øen starter vi vores søen i skoven. Efter mange strabadser får endelig fat i en månesten og får overbragt den til Ignis.

Da han får månesten falder der med et en ro over ham og vulkanen. Han fortæller os derefter at 3 solgeneraler var forbi og hente en ”magmasten” som vidst skulle bruges til en smelteovn. Med denne nye information og med øen frelst fra vulkanen vender vi tilbage til Søgeren.

Advertisement