En Verden af Tårer Wikia
Advertisement

Turen går til Bellador.

.

Scenarie:  Iogmed Holg ikke kender alfabetet, skal i forestille jer at han fortæller dette i den lokale kro, og at dermed er nogen som har fået skrevet noget af hvad han har fortalt.

.

Recap:

Okay okay okay, hør her. Sæt jer ned, hent MIG en stor øl og lad mig fortælle jer om turen til Bellador. HMM, jaer, det hele startede med vi skulle ud på en af de der ting med segl, jeg har glemt hvad de hedder !, MEN den fragtede os længere ud i det vand, som jeg Alee siger jeg ikke må drikke.  Midt på vores tur, ledt af Andre og Alee, stødte vi ind en meget besynderlig mærkelig lille mand. Han havde intet tøj på, og han lå i en tønde. Han var noget af et skvat, så Malacath og jeg rejste ham op i den lange træstamme i midten, og Andre kaldte ham for noget med Kiggemand?..  

.  

PLUDSELIG, ( HOLG smadre kruset i bordet), spottede den skvattede mand et eller andet i vandet. MODIG (Holg slår sig på brystet), som jeg er hoppede jeg direkte i for at slås mod dette bæst ! De andre vil måske fortælle jeg faldt !, men det er løgn jeg så det længe før de andre og var klar ! Malacath fulgte hurtigt efter, og vi jog det store bæst på flugt !  

.  

Da jeg kom ud af det ikke drikbare vand, som smager frygtelig af salt. Var den skvattede mand væk, han måtte nok have sprunget i vandet, i synet af sådan et bæst !, måske jeg havde fejltolket den lille mand!  JEG SIGER JER ! DET HAVDE SÅ MANGE ARME, SÅ JEG IKKE KUNNE TÆLLE DEM, og jeg er ellers hjernen i gruppen! Alee, vil måske mene det var noget andet!, men hvem tror i mest på ? Mig (Holg Flexer) eller den lille pige med violinen…  

.  

NÅ! Bring mig en ny øl, for historien er kun lige begyndt !

.

Senere ankom vi til hvad jeg formoder er Bellador, jeg stoler på Andre, han virkede som om han var helt frisk og vidste præcist hvad han lavede, selvom det nu var blevet uvejr og det konstant regnede !  MEN jeg siger jer ! Alle vand er ikke til at sejle ! SÅ Malacath og jeg måtte ud og trække båden. Selvfølgelig foreslog jeg det, og kunne snildt have klaret det alene, men tænkte at Malacath også skulle føle han bidrog. Jeg er nemlig sådan en leder der bidrager alle ! (Holg Smiler stort, med en masse ølskum i skægget). Vi kom til en by. Blev mødt af en vidunderlig mand, som tydeligt havde set mange kampe, da alle hans tænder var slået ud. Han snakkede sjovt og jeg som den gode leder af gruppen belønnede ham rundhåndet !  

.  

Vi ankom til en fin kro som denne, der sad en flot dame med en meget stor hat i et hjørne. Andre, den flotte mand, gjorde hvad han gør bedst og fik den rare dame til at gå . Det eneste jeg hørte af samtalen var Monstre jagt, og ærligt! Det må jeg sige blev jeg ked af at Andre fik hende til at gå, ville gerne have delt historier ! Derefter fik Andre øje på noget mærkeligt, han bad os alle om at komme med ham. Jeg er sikker på der er nogen som har puttet noget i min øl! FOR JEG SIGER JER !( Armen slår i bordet), inden bag kroen, gik der katte rundt ! De gik på 2 ben og snakkede som du og jeg ! Andre snakkede med en længe, og sagde vi havde en mission med en hund eller noget …  Jeg var mere optaget af kattene. Måtte jo som den ansvarlige leder være beredt og beskytte min flok ! Da Andre var færdig havde han fået et kort af dette besynderlige væsen !

.

Vi planlagde vores rute og drog ud i vildmarken, Alee havde åbenbart fået sig en ven, en ven der lignede den ellers mærkelige fugl vi normalt har omkring os !. Vi stødte hurtigt på en mand i nød! Jeg siger jer! Han lå under en BJØRN!(Hvisken” Mærkelig sted at ligge”)… MEN! VI blev ledt i et baghold! VI måtte kæmpe mod et dyr som spyttede gift efter os! Modig, som jeg var gik jeg ind foran Alee for at beskytte hende! Jeg tog mit spyd og kastede det mod monsteret ! Og idet spydet ramte EKSPLODEREDE (Store armbevægelser, og øl alle vegne) den, bare ET lille spyd! Vi hjælp den besynderlige mand, tilbage til byen med hans Bjørn på slæb.. Det var åbenbart hans, men den var ikke særlig vågen.. Den måtte være gået i hi  ovenpå ham, fordi vi måtte trække den tilbage til byen.  

.  

NÅR, HEY! Min øl er tom! BRING MIG EN NY!

.

Hvor kom jeg til … NÅR JA!  Vi gik tilbage i vildmarken, JEG ledte gruppen! VI kom til en stor mur, som jeg må sige med min stenhugger erfaring, var en storslået mur ! Selv Andre, og han må om nogen have set mange, indrømmede at dette var en smuk mur ! Ikke desto mindre klatrede jeg op af muren og HEV alle de andre op ! Oppe på muren fik mit falkeblik øje på en krukke med en sten over ! Fordi stenen var flot ville jeg have den. Desværre, må jeg indrømme at der kom et stort vind pust, som slog stenen løs, lige da jeg havde arbejdet så hårdt og nænsomt, og den faldt ned ovenpå krukken. Der kom noget sort ud af krukken, jeg holdte de andre tilbage og smagte på det. Det smagte på det og Kon,, konuderede, konduderede…. KOM FREM TIL at det var det somme jeg smagte, da vi var på den der solbåd!    

.    

Vi gik herfra videre, selvfølgelig ledt af MIG !  JEG SIGER JER, man skal passe på hvor man sætter sine fødder! Du ved aldrig hvornår noget EKSPLODERE ! Jeg skærmede gruppen for eksplosionen ! Herefter ville de andre ikke gå videre,pshh tøser...! De tog pludselig skovle og Alee tryllede en MAGISK HÅND FREM! EN MAGISK HÅND!  JEG HAR ALDRIG SET NOGET LIGNENDE !. De fik sprunget en masse jord med hånden og et par skovle!  

.  

Jeg stod tilbage og bevarede det kolde og rolige overblik over situationen! Imens de andre var optaget af at springe jord, så jeg noget besynderligt i vandet ! JEG GREB MED DET SAMME UD EFTER DET!  MEN DET GREB UD EFTER MIG! De andre sagde jeg skulle være helt stille og at de ville trække mig op! men HOLG STORMBORN (Løfter sin pegefinger og peger rundt på alle der lytter) har ikke brug for hjælp! JEG stemte i med benene, rettede ryggen! ( Hvisker “ Det er vigtigt at løfte korrekt, eller kommer man galt afsted”) OG HEV VÆSENET UD AF SUMPEN!

.

JEG SIGER JER ! VÆSENET VAR GIGANTISK! Det var stort hvidt og frygtindgydende,den var lavet ud af mange hænder og arme, den var slimet og klam! ! MEN INTET SKRÆMMER HOLG!  De andre mente dog på dette tidspunkt at jeg lignede en som var tørstig. De gav mig alle det der røde juice. Andre kastede den endda direkte i munden på mig… Meget mærkeligt sted at lægge mærke til at jeg så tørstig ud ! Men jeg klager bestemt ik..  Kampen var EPISK, der var ild, eksplosioner! Malacath skar maven op på bæstet og der strømmede ildelugtende orme arme ud ! JEG nåede heldigvis at redde Malacath for den visse død ved at hive ham ud inden monsteret lagde sig ovenpå ham! ( Hvisker “ Hvilken tosse går ind under et stort bæst! .. tsh..”) PLUDSELIG stod Andre alene mod væsenet ! Jeg løb imod ham for at redde ham! Væsenet måtte åbenbart have set mig komme, FORDI idet jeg kom tættere blev det mindre og mindre ! OG da jeg nåede Andre var væsenet forsvundet !  

.  

NY ØL!

.

Vi blev herefter mødt af en besynderlig mand! Som havde mere af det der sorte pulver med sig i krukker ! Han tog os med tilbage til hans hjem, hvori den mærkværdige fugl sad og sagde mærkelige lyde !... De andre snakkede med manden og han ville åbenbart gerne til Serth! Herfra skulle vi tage en beslutning, lyset på himlen var ved at forsvinde og Keim har sagt vi ikke skulle overnatte i sumpen! Så vi valgte at gå imod templet på kortet for at undersøge det! Andre snakkede om noget med en hund igen…  

.  

På turen til templet forsvarede jeg heroisk gruppen! og ledte vejen frem! Da vi ankom til templet blev lyset i himlen pludselig anderledes og en mærkelig tåge kom! Der stod en mand på toppen af templet, og den halskæde Andre havde begyndte pludselig at svæve !  Andre tog Malacath og PLUDSELIG stod de foran manden ! JEG beskyttede Alee ! Pludselig kom der mange slimede arme ud under manden! Malacath og Andre, løb pludselig væk i frygt for manden ! MEN JEG ! HOLG STORMBORN dræbte flere arme og gik direkte efter den største fjende i kampen ! Manden greb ud efter mig ! Han LØFTEDE mig! HAM LØFTEDE MIG ! Kan i forestille jer det !. MEN JEG KIGGEDE HAM DIREKTE I ØJNENE, OG SAGDE “ ER DET VIRKELIG DET BEDSTE DU KAN GØRE” Herefter bliver historien lidt sløret, men jeg mærkede en kraftfuld energi i kroppen og da jeg vågnede var han væk!  Han måtte åbenbart være blevet slå ned af samme kraft jeg følte i mig selv ! De andre må også have mærket det, fordi de lå alle sammen på jorden også !  

.  

Det var sent nu, og vi måtte tilbage til søgeren! På vejen tilbage sagde Andre noget om hans halskæde var væk!

.

Når… Men det var så historien om vores episke rejse til sumpene i Bellador !  

.  

Nogen som har nogle andre historier de vil dele!

.
NY ØL!

.

Advertisement